ОКС: Бакалавър
Форма на обучение: Редовно обучение
Брой семестри: 8
Професионална квалификация: Икономика
Професионално направление: Икономика
Начална година: 2020
Professional knowledge, skills and competences
The BSc International Business and Management degree programme has been designed for future business leaders keen on developing and strengthening their understanding of areas and concepts critical to the success of 21st century global business. Core theoretical concepts are closely related to a practical application of skills and competences in real-life business projects.
The framework of this full-time undergraduate degree programme enables students to keep abreast of a range of dynamic modules relevant to the aspirations and needs of a new generation of international business experts.
The curriculum has been adopted from Nottingham Trent University (NTU) and it is constantly reviewed and developed through consultation with other international students, employers and alumni. A close collaboration with external businesses and organisations is at the core of this programme design so that students can experience case-based business work for real.
These are the modules included in the BSc International Business and Management degree programme:
Teaching and learning methods are centred around interactive student-generated workshops and employ case studies, problem-based learning (PBL), discussions, business simulations and group activities. Interactivity is key to the teaching process and members of faculty are committed to providing modules that adopt teaching methods matching student needs and market demands.
UE – Varna ensures that support and guidance is available so that students enjoy and benefit from a student-centred learning environment.
The BSc International Business and Management degree programme provides opportunities for students to develop skills through innovative teaching and learning methods. The inclusion of local and international business experts further help students:
Global market dynamics require a growing awareness of the importance and scope of international business. It further demands an understanding of the various ways new market entry strategies affect global business operations. In such a turbulent environment, international managers need to
fully comprehend the complex issues companies face and select the best corporate strategy.
Tuition
Tuition incorporates up-to-date theoretical knowledge and practical skills developed in an innovative learning environment. Students conduct business research, solve real-life case studies. They write academic papers and reviews, compile business reports, draw strategic analyses, complete research
based projects. PBLs, role-play, and e-learning are used to support students and offer feedback. A range of assessment methods are used in different types of modules. Some modules may assess student teamwork skills, others may assess individual performance. Types of assessment range from
examinations to group presentations.
Career opportunities
The BSc International Business and Management degree programme aims to prepare students to become top-performing managers in international companies and/or their divisions. Graduates can pursue careers such as:
Students may join graduate management trainee programmes and pursue careers with companies they have completed business projects for as part of their studies. Alternatively, graduates can set up their own businesses or they can work in local or international companies as managers in international trade, marketing, logistics, HR or develop and complete international business projects.
Основната цел на обучението в специалност „Бизнес и мениджмънт (с преодаване на англ.език)“ е подготовката на компетентни икономисти, които да се реализират успешно на пазара на труда в малки, средни и големи предприятия с национален и международен характер, както и да основат свой собствен бизнес и да го управляват ефективно.
В тази връзка, в обхвата на професионалните знания и умения влизат:
Наред с посочените по-горе знания и умения от професионален характер, обучението в специалността акцентира върху развиването на обхватно аналитично практико-приложно мислене.
Обучението по специалност „Бизнес и мениджмънт (с преподаване на англ. Език)“ е в редовна форма, изцяло на английски език и цели осигуряването на широка подготовка на обучаваните в сферата на създаването и управлението на бизнес единици.
Завършилите пълния курс на обучение получават ОКС “бакалавър” по професионално направление “Икономика” в съответствие с националния класификатор на областите на висше образование и професионалните направления и в съответствие с държавните изисквания за придобиване на висше образование в РБългария.
За целите на обучението по дисциплината се залага използването на съвременни методи на преподаване от висококвалифицирани преподаватели с богат експертен теоретичен и практико-приложен опит, подпомагани с иновативни технически средства и добре развита материална база.
Продължителността на обучението е 8 семестъра (4 години), а изучаваните дисциплини са структурирани в 3 направления:
В направление 1 са ситуирани фундаментални дисциплини, чиято цел е да осигурят общи базови познания в областта на икономика, математика, информационни технологии, финанси, счетоводство, маркетинг, въведени в теоретичните основи на мениджмънта и др. В това направление се залага и изучаване на чужд език с цел обогатяване на общата езикова подготовка на студентите. Изучаването на дисциплини от посоченото направление е необходима предпоставка за умело и ефективно усвояване на учебния материал, включен в дисциплините от следващите две направления.
Направление 2 включва университетски специализирани дисциплини. Тяхната основна задача е да допълнят натрупаните познания в областта на статистиката, правото, бизнес комуникациите, европеистиката и др.
В направление 3 са обособени дисциплини, насочени към усвояване на тясно специализирани познания за бизнеса и мениджмънта, в т.ч. за управление на човешките ресурси; предприемачество и иновации; управление на продажбите; финансов и инвестиционен мениджмънт, изследователски методи за бизнес анализи; стратегически маркетинг и др.
За осигуряване на ефективно усвояване на учебния материали по време на лекционните и семинарни занятия се залага активна работа върху практико-приложни казуси и задачи, ролеви игри, участие в дискусии и др.
За целите на дипломирането, на студентите се предоставя възможност да избират между две форми: защита на дипломна работа или комплексен държавен изпит.
Завършилите специалност „Бизнес и мениджмънт (с преодаване на англ.език)“ имат възможност да се реализират в следните направления:
• Ръководители в сферата на бизнес услуги, административни и финансови дейности; ръководители по политики и стратегическо планиране, в т.ч. управление на човешките ресурси, по продажби, маркетинг и развойна дейност, производство, туризъм, търговия и др.
• Специалисти в областта на финансите, управление на персонала и кариерно развитие, продажби, маркетинг и връзки с обществеността, административни приложни специалисти, в т.ч. офис мениджъри и др.
• Икономически и финансови анализатори и анализатори по управление и организация; анализатори, проучване на пазари и ефективност на стопанската дейност; бизнес консултанти; консултанти по управление и др.
Наред с посочените алтернативи, завършилите студенти ще развият в достатъчно голяма степен умения и познания в областта на предприемачеството, което е предпоставка за реализация на собствени бизнес идеи по отношение на изграждане на нови предприятия с различен предмет на дейност и отново с международен характер.
Съгласно Националната квалификационни рамка, студентите придобиват следните компетенции:
1. Самостоятелност и отговорност:
- притежава способност за административно управление на сложни професионални дейности, включително на екипи и ресурси;
- поема отговорности при вземане на решения в сложни условия, при влиянието на различни взаимодействащи си и трудно предвидими фактори;
- проявява творчество и инициативност в управленската дейност;
- преценява необходимостта от обучение на другите с цел повишаване на екипната ефективност;
2. Компетентности за учене;
- последователно оценява собствената си квалификация чрез преценка на придобитите до момента знания и умения и планира необходимостта от разширяване и актуализиране на професионалната си квалификация;
3. Комуникативни и социални компетентности:
- формулира и излага ясно и разбираемо идеи, проблеми и решения пред специалисти и неспециалисти;
- изразява отношение и разбиране по въпроси чрез използване на методи, основани на качествени и количествени описания и оценки;
- проявява широк личен мироглед и показва разбиране и солидарност с други те;
- пълноценно общува на някои от най-разпространените европейски езици;
4. Професионални компетентности;
- събира, класифицира, оценява и интерпретира данни от областта на маркетинга с цел решаване на конкретни задачи;
- прилага придобитите знания и умения в нови или непознати условия;
- проявява способност да анализира в по-широк или интердисциплинарен контекст;
използва нови стратегически подходи; формира и изразява собствено мнение по проблеми от обществен и етичен характер, възникващи в процеса на работа.
Рекламна брошура за специалност “Бизнес и мениджмънт (с преподаване на английски език)“
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Фундаментални | ||||||
Информатика | 1 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Микроикономика | 1 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Физическо възпитание | 1 | 1 | Текуща оценка | 30 | 0 | 30 |
Приложна математика | 1 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 1 | 3 | Текуща оценка | 90 | 60 | 30 |
Мениджмънт | 2 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Макроикономика | 2 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Физическо възпитание | 2 | 1 | Текуща оценка | 30 | 0 | 30 |
Основи на правото | 2 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 2 | 3 | Текуща оценка | 90 | 60 | 30 |
Теория на счетоводството | 3 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Въведение във финансите | 3 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Физическо възпитание | 3 | 1 | Текуща оценка | 30 | 0 | 30 |
Маркетинг | 3 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 3 | 4 | Изпит | 120 | 60 | 60 |
Физическо възпитание | 4 | 1 | Текуща оценка | 30 | 0 | 30 |
Общо за Фундаментални | 91 | 2730 | 1815 | 915 | ||
Специални | ||||||
Академични изследвания | 2 | 3 | Текуща оценка | 90 | 60 | 30 |
Основи на бизнеса | 4 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Операционен мениджмънт | 5 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Корпоративна социална отговорност и бизнес етика | 5 | 8 | Изпит | 240 | 180 | 60 |
Старт-ъп и иновации | 5 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 5 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Управление на човешките ресурси | 6 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Международна търговия | 6 | 7 | Изпит | 210 | 135 | 75 |
Управление на продажбите и логистика | 6 | 7 | Изпит | 210 | 135 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 6 | 5 | Изпит | 150 | 90 | 60 |
Управление на финансите и инвестициите | 7 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Изследователски методи | 7 | 8 | Изпит | 240 | 180 | 60 |
Международен бизнес | 7 | 8 | Изпит | 240 | 180 | 60 |
Избираеми дисциплини (1) | 7 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Дипломантски семинар | 8 | 5 | Изпит | 150 | 120 | 30 |
Финансов и бизнес анализ | 8 | 5 | Изпит | 150 | 75 | 75 |
Стратегически маркетинг и мениджмънт | 8 | 5 | Изпит | 150 | 90 | 60 |
Решаване на проблеми за бизнеса | 8 | 5 | Изпит | 150 | 90 | 60 |
Общо за Специални | 117 | 3510 | 2385 | 1125 | ||
Университетски специални | ||||||
Въведение в статистиката | 4 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 4 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Избираеми дисциплини (1) | 4 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Общо за Университетски специални | 21 | 630 | 435 | 195 | ||
Практическо обучение | ||||||
Практическо обучение | 6 | 8 | Изпит | 240 | 240 | 0 |
Общо за Практическо обучение | 8 | 240 | 240 | 0 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
8 | 10 | Изпит | 300 | 300 | 0 |
Общо за Дипломиране | 10 | 300 | 300 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 247 | 7410 | 5175 | 2235 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Чужд език-английски
Семестър 3 Семестър 4 Семестър 5 |
3, 4, 5 | 3, 3, 3 | 270 | 180 | 90 | |
Чужд език-немски
Семестър 3 Семестър 4 Семестър 5 |
3, 4, 5 | 3, 3, 3 | 270 | 180 | 90 | |
Чужд език-френски
Семестър 3 Семестър 4 Семестър 5 |
3, 4, 5 | 3, 3, 3 | 270 | 180 | 90 | |
Чужд език-руски
Семестър 3 Семестър 4 Семестър 5 |
3, 4, 5 | 3, 3, 3 | 270 | 180 | 90 | |
Чужд език-португалски | 5 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Административно-правно обслужване | 5 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Физическо възпитание
Семестър 5 Семестър 6 Семестър 7 |
5, 6, 7 | 1, 1, 2 | 120 | 0 | 120 | |
Бизнес култура и традиции | 6 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Данъчен процес и данъчно облагане | 7 | 3 | 90 | 60 | 30 |