ОКС: Магистър
Форма на обучение: Редовно обучение, Дистанционно обучение, Редовно обучение (Ян.прием), Дистанционно обучение (Ян.прием)
Брой семестри: 2
Професионална квалификация: Икономика
Професионално направление: Икономика
Начална година: 2024
Специалността има за цел да подготви специалисти за работа в областта на дейностите по продажбите в бизнес организации, като дава знания и формира умения по разработка на стратегии и тактически действия по продажбите, организацията на продажбената дейност, управлението на продажбените територии, моделирането, стимулирането и анализа на продажбите, персоналните продажби, както и усвояването на програмни продукти и електронна търговия.
Завършилите специалност "Управление на продажбите и мърчандайзинг" получават възможност за широка професионална реализация в областта на продажбите в страната и чужбина, в различни сфери на икономическите дейности: промишленост, услуги, строителство, търговия, туризъм.
І. Професионални знания и умения
Магистърската програма по “Управление на продажбите и мърчандайзинг” е проектирана да развива знания, умения и компетентнции в областта на продажбите на специалисти ОКС “бакалавър”, които ще се подготвят за заемане на длъжности ръководел, специалист и приложен специалист[1] по продажбите в организациите (обществуни и частни, в разнообразни сектори на икономическата дейност).
Основните знания, умения и компетенции, които цели да постигне обучението по специалността за успешното изпълнение на трудови дейности в областта на управлението на продажбите и мърчандайзинга са в следните насоки:
Знания, умения и компетенции, насочени към ръководители по продажби:
Знания, умения и компетенции, насочени към специалисти по продажби:
Знания, умения и компетенции, насочени към приложни специалисти по продажби:
Обучението в цялата програма акцентира както на екипния принцип на работа, така и на индивидуалното решаване на проблеми и задачи.
Заложените в програмата знания, умения и компетенции са съгласувани с международните стандарти в подобни чужди магистърски програми. В учебните програми се отчитат и особеностите по управлението на продажбите и мърчандайзинга в условията на пазарната среда в България.
II. Организация на обучението по специалността
Магистърската програма е разработена в модификации, свързани със специалността на кандидата от ОКС „бакалавър“ и формата на обучение в ОКС „магистър“:
Заложени са възможности и за разработване на по-тесни специализации и модификации в рамката на магистърската програма, в зависимост от формата на обучение в посока на изграждане на дистанционен курс.
Специфика на програмата:
Продължителност на обучението:
Завършване на обучението:
Обучението завършва с разработване и защитаване на дипломна работа или полагане на писмен комплексен държавен изпит. Завършилите получават образователно-квалификационна степен “магистър” по икономика.
III. Възможности за реализация
Завършилите магистърската програма “Управление на продажбите и мърчандайзинг”, с образователно-квалификационна степен “магистър” по икономика се реализират като:
IV. Компетентности, които ще бъдат придобити от студентите при обучение в специалността
Съгласно Националната квалификационна рамка, студентите придобиват следните компетентности:
Самостоятелност и отговорност:
Компетентности за учене:
Комуникативни и социални компетентности:
Професионални компетентности:
[1] Съгласно Националната класификация на професиите и длъжностите – 2011 г. – НСИ, Статистически класификатори и регистри, www.nsi.bg
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Специализиращи | ||||||
Магистърски семинар | 9 | 6 | Текуща оценка | 180 | 168 | 12 |
Дистрибуционни практики и решения | 9 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Управление на взаимоотношенията с клиенти | 9 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Управление на продажбени територии и екипи | 9 | 8 | Изпит | 240 | 225 | 15 |
Търговска логистика и мърчандайзинг | 10 | 8 | Изпит | 240 | 225 | 15 |
Информационни технологии в продажбите | 10 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Продажбено поведение | 10 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Избираеми дисциплини (1) | 10 | 6 | Текуща оценка | 180 | 168 | 12 |
Общо за Специализиращи | 60 | 1800 | 1698 | 102 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
10 | 15 | Изпит | 450 | 450 | 0 |
Общо за Дипломиране | 15 | 450 | 450 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 75 | 2250 | 2148 | 102 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Чужд език-английски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 | |
Чужд език-немски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 | |
Чужд език-френски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 | |
Чужд език-руски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 |