ОКС: Магистър
Форма на обучение: Редовно обучение, Дистанционно обучение, Редовно обучение (Ян.прием), Дистанционно обучение (Ян.прием)
Брой семестри: 2
Професионална квалификация: Икономика
Професионално направление: Икономика
Начална година: 2024
Очаквани знания и умения, след придобиване на квалификацията: Учебният план на магистърската програма “Маркетинг и бранд мениджмънт” е разработен в съответствие с изискванията на световните и европейски стандарти и добри практики в подготовката на магистри по бранд мениджмънт. Целта на обучението по специалността е да осигури системни знания и интегрирани практически умения в следните професионални области:
Възможности за професионална реализация: Завършилите ОКС „магистър“ специалност “Маркетинг и бранд мениджмънт” могат да се реализират приоритетно в следните професии и длъжности: бранд специалист, маркетинг специалист, маркетинг мениджър, експерти и одитори по маркетингов и бранд мениджмънт, експерти по бранд комуникации, специалисти и мениджъри по интегрирани бранд комуникации, експерти и специалисти по бранд проектиране, консултанти по бранд мениджмънт.
Форма на дипломиране: Комплексен държавен изпит или защита на дипломна работа.
Учебният план на магистърската програма “Маркетинг и бранд мениджмънт” е разработен в съответствие с изискванията на световните и европейски стандарти и добри практики в подготовката на магистри по бранд мениджмънт.
Целта на обучението по специалността е да осигури системни знания и интегрирани практически умения в следните професионални области: 1/ Бранд изследвания, анализи и диагностика; 2/ Планиране и организация на брандинг процесите и бранд комуникациите на фирмите; 3/ Бранд проектиране и бранд одит.
Бранд изследвания, анализи и диагностика чрез:
Планиране и организация на брандинг процесите и бранд комуникациите на фирмите чрез:
Бранд проектиране и бранд одит чрез:
II. Организация, планиране и контрол на обучението по специалността
Организацията и качеството на придобиваните компетенции в процеса на обучение се осигурява чрез съвременни специфични образователни формати и стандарти по отношение на теоретичните и практическите изследвания, анализи и разрешаване на реални маркетингови проблеми и бранд ситуации в стопанските и нестопанските организации, проектиране и разработване на курсови задания, проекти и др. Всички дисциплини са взаимнообвързани и са базирани върху използването на съвременни софтуерни продукти.
Контролът в обучението по магистърска специалност “Маркетинг и бранд мениджмънт” е перманентен (след изпълнението на всяко задание), семестриален (текущ контрол) и приключващ (изпит). Магистърската специалност завършва с комплексен държавен изпит или защита на дипломна работа.
Завършилите пълния курс на обучение получават ОКС „магистър“ в професионално направление “Икономика”, специалност “Маркетинг и бранд мениджмънт” в съответствие с националния класификатор на областите на висше образование и професионални направления и в съответствие с държавните изисквания за придобиване на висше образование на ОКС „магистър“.
ІII. Възможности за реализация
Завършилите ОКС „магистър“ специалност “Маркетинг и бранд мениджмънт” се реализират в следните главни направления:
Завършилите студенти могат да се реализират приоритетно в следните професии и длъжности:
IV. Компетентности, които ще бъдат придобити от студентите при обучение в специалността
Съгласно Националната квалификационна рамка, студентите придобиват следните компетентности:
Самостоятелност и отговорност:
Компетентности за учене:
Комуникативни и социални компетентности:
Професионални компетентности:
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Специализиращи | ||||||
Магистърски семинар | 9 | 6 | Текуща оценка | 180 | 168 | 12 |
Бранд комуникации | 9 | 8 | Изпит | 240 | 225 | 15 |
Бранд инженеринг | 9 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Маркетинг на взаимоотношенията | 9 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Дигитален брандинг | 10 | 8 | Изпит | 240 | 225 | 15 |
Автоматизиран маркетинг | 10 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Креативни стратегии в брандинга | 10 | 8 | Изпит | 240 | 228 | 12 |
Избираеми дисциплини (1) | 10 | 6 | Текуща оценка | 180 | 168 | 12 |
Общо за Специализиращи | 60 | 1800 | 1698 | 102 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
10 | 15 | Изпит | 450 | 450 | 0 |
Общо за Дипломиране | 15 | 450 | 450 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 75 | 2250 | 2148 | 102 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Чужд език-английски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 | |
Чужд език-немски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 | |
Чужд език-френски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 | |
Чужд език-руски | 10 | 3 | 90 | 84 | 6 |