ОКС: Бакалавър
Форма на обучение:
Брой семестри: 8
Професионална квалификация: Икономика
Професионално направление: Икономика
Начална година: 2019
"Международен бизнес" е първата специалност в ОКС "бакалавър" за обучение на български и чуждестранни студенти с преподаване на английски език. Програмата предоставя знания и изгражда практически умения в областта на международния бизнес, икономиката и управлението. Специалността се създава в отговор на промените в обкръжаващата икономическа среда, глобализацията на бизнеса, развитието на нови форми на международен бизнес. Обучението по специалността се осъществява на широка научна, теоретична и практическа основа с използване на съвременни методи и средства.
Целта на програмата по "Международен бизнес" е да подготви квалифицирани икономисти, които да работят в различни международни бизнес организации и техни подразделения, да мислят креативно и да анализират бизнес процесите.
Завършилите специалност "Международен бизнес" могат да се реализират в областта на външната търговия, международната банкова и финансова дейност, международния транспорт и спедиторската дейност, международната логистика, международния туризъм и др.
След завършване на бакалавърска степен на обучение в областта на международния бизнес, студентите могат да продължат образованието си в ОКС "магистър".
І. Professional knowledge, skills, and competencies
The educational process in this program exposes students to broad scope of knowledge, skills, and competencies in the field of international business.
The range of educational preparation of students has the following three implications:
The first implication encompasses broad fundamental student preparation in the fields of: economics, management, finance, marketing, applied mathematics, informatics, accountancy, statistics, law of European Union and international law.
The second implication includes specialized subjects which aim to build and shape a solid profiled background in the field of international business. Among these are: international economics and TNC, international HR and quality management, international marketing management, international trade policy, research methods for business, etc.
The third implication covers subject matters which aim at developing professional business competences such as: international marketing planning, business communications, project management, problem solving for business.
The “International Business” program provides opportunities for the students to acquire skills through innovative education and internship(s) in international companies which in turn allow them to:
II. Organization of educational process
Theoretical knowledge, practical skills, and competencies that have been acquired during the tuition process in the “International Business” program are backed up by efficient contemporary teaching and learning strategies such as: applied business research, solving real business case studies, cross-debates, preparing business-oriented projects, etc. Students learn about international business processes by the work placement opportunities they are offered in the 3rdyear of study.
At the end of their studies in the “International Business” program students are offered two options for their graduation: (1) diploma project or (2) complex state exam.
Students who successfully accomplish their tuition receive the professional qualification degree “Bachelor” in the professional field “Economics” according to the national classification of higher educational fields and the state requirements of Bulgaria.
III. Career opportunities
The purpose of the major “International Business” is to prepare qualified professionals to (1) work in international companies (and/or their divisions); (2) enable efficient performance of their activities; (3) be capable of allocating organizational resources; (4) capture opportunities for business development; (5) think creatively and to analyze business processes.
Graduates can work as managers or analytical specialists on different managerial levels in international businesses engaged in: international trade, international marketing, and international tourism among others. Successful graduates can also set up their own business or be committed to international entrepreneurial activities. Alternatively, they are offered the opportunity to work under different international projects, apply their knowledge and skills as business consultants to official representative offices of international companies, international governmental and non-governmental organizations, public administration, and scientific organizations.
Upon successful completion of this Bachelor program, graduates can further advance in their education to various Master Degree programs.
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Фундаментални | ||||||
Информатика | 1 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Микроикономика | 1 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Физическо възпитание | 1 | 1 | Текуща оценка | 30 | 0 | 30 |
Приложна математика | 1 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 1 | 3 | Текуща оценка | 90 | 60 | 30 |
Теория на управлението | 2 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Макроикономика | 2 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Физическо възпитание | 2 | 1 | Текуща оценка | 30 | 0 | 30 |
Основи на правото | 2 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Избираеми дисциплини (1) | 2 | 3 | Текуща оценка | 90 | 60 | 30 |
Счетоводство | 3 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Въведение във финансите | 3 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Маркетинг | 3 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Избираеми дисциплини (1)
|
3 | 4 | Изпит | 120 | 60 | 60 |
Общо за Фундаментални | 92 | 2760 | 1905 | 855 | ||
Университетски специални | ||||||
Въведение в статистиката | 4 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Избираеми дисциплини (1)
|
4 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Избираеми дисциплини (1)
|
4 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Общо за Университетски специални | 21 | 630 | 435 | 195 | ||
Специални | ||||||
Въведение в международния бизнес | 4 | 9 | Изпит | 270 | 195 | 75 |
Транснационални корпорации и преки чуждестранни инвестиции | 5 | 8 | Изпит | 240 | 180 | 60 |
Международно управление на човешките ресурси и качеството | 5 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Международно маркетингово планиране | 5 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Избираеми дисциплини (1)
|
5 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Международна търговска политика | 6 | 7 | Изпит | 210 | 135 | 75 |
Международна политическа икономика | 6 | 6 | Изпит | 180 | 105 | 75 |
Организационен маркетинг | 6 | 7 | Изпит | 210 | 135 | 75 |
Избираеми дисциплини (1)
|
6 | 5 | Изпит | 150 | 90 | 60 |
Корпоративни финанси | 7 | 8 | Изпит | 240 | 180 | 60 |
Международен маркетинг | 7 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Изследователски методи за бизнеса | 7 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Избираеми дисциплини (1)
|
7 | 6 | Изпит | 180 | 120 | 60 |
Дипломантски семинар | 8 | 5 | Изпит | 120 | 75 | 45 |
Международен бранд мениджмънт | 8 | 5 | Изпит | 150 | 90 | 60 |
Решаване на реални проблеми за бизнеса | 8 | 5 | Изпит | 150 | 75 | 75 |
Учебно посещение на международна компания | 8 | 5 | Изпит | 150 | 105 | 45 |
Общо за Специални | 114 | 3390 | 2265 | 1125 | ||
Практическо обучение | ||||||
Практическо обучение | 6 | 5 | Изпит | 150 | 150 | 0 |
Общо за Практическо обучение | 5 | 150 | 150 | 0 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
8 | 10 | Изпит | 300 | 300 | 0 |
Общо за Дипломиране | 10 | 300 | 300 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 242 | 7230 | 5055 | 2175 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Български език 1 | 3 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-английски
Семестър 3 |
3 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-немски
Семестър 3 |
3 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-френски
Семестър 3 |
3 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-португалски
Семестър 3 |
3 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-руски
Семестър 3 |
3 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-английски
Семестър 5 |
5, 7 | 3, 3 | 180 | 120 | 60 | |
Чужд език-немски
Семестър 5 |
5, 7 | 3, 3 | 180 | 120 | 60 | |
Чужд език-френски
Семестър 5 |
5, 7 | 3, 3 | 180 | 120 | 60 | |
Чужд език-руски
Семестър 5 |
5, 7 | 3, 3 | 180 | 120 | 60 | |
Чужд език-португалски | 5, 7 | 3, 3 | 180 | 120 | 60 | |
Български език
Семестър 5 1 |
5, 7 | 3, 3 | 180 | 120 | 60 | |
Бизнес култура и традиции
Семестър 5 |
5 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Търговско право | 5 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Данъчен процес и данъчно облагане | 7 | 3 | 90 | 60 | 30 |