Разработките на студентите от Студентските научни конференции се публикуват в сборник материали от студентска научна конференция на катедра “Икономика и управление на търговията” на цифров носител CDR с ISSN 2367-8070 (2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021), през 2022 г. е издаден на хартиен носител с ISBN 978-954-21-1129-0, като сборникът от първата конференция е с присъединен ISBN (публикуван и разпространен на цифров носител с ISBN 978-619-190-010-7, издателство “Славена”, 2014 г.). Сборникът CDR (или на хартиен носител) се предоставя на всеки един от участниците, като копия се депозират в университетската библиотека и чрез механизма на библиотечния обмен достигат до партньорите на ИУ-Варна.
През 2019 г. научният форум е организиран и с подкрепата на Наредбата за условията и реда за оценката, планирането, разпределението и разходването на средствата от държавния бюджет за финансиране на присъща на държавните висши училища научна или художественотворческа дейност под входящ номер на проекта № НПК-242/2019.
През 2022 г. научният форум е организиран и с подкрепата на Наредбата за условията и реда за оценката, планирането, разпределението и разходването на средствата от държавния бюджет за финансиране на присъща на държавните висши училища научна или художественотворческа дейност под входящ номер на проекта № НПК-313/2022.
Сборникът с доклади от конференцията през 2022 г. е публикуван в издатество "Наука и икономика" в ИУ-Варна с ISBN 978-954-21-1129-0.
Студентска научна конференция "ТЪРГОВИЯ 2030" - 2022
На 20 април 2022 г. (сряда) катедра „Икономика и управление на търговията и услугите“ проведе IX-та студентска научна конференция на тема „Търговия 2030“, посветена на актуалните проблеми на теорията и практиката на търговията за студенти и млади специалисти, привлечени от сложните и разнообразни проблеми на търговската наука Конференцията се проведе в зала 320 с възможност за включване онлайн с линк meet.google.com/zzt-poiz-emi.
Конференцията продължава създадената от Университета и катедрите традиция за ежегодно организиране на научни прояви с участието на студентите, като преглед на студентската научна дейност. Планирането и организирането на научния форум е израз на дългосрочно стратегическо планиране, внимателно и отговорно обмисляне на тематична структура, обхват и съдържание на научната проява и ангажиране на студентите с академичната политика за качество на научно-образователната дейност в университета. Конференцията се организира от 2014 г.
- Значение на търговията за местната икономика;
- Роля на търговските вериги в националното стопанство;
- Търговията и дългосрочното икономическо развитие;
- Роля на търговията за сигурността на потреблението;
- Съвременни търговски технологии;
- Електронна, мобилна и омниканална търговия.
В поредното издание на конференцията участваха с доклади студенти от специалностите "Икономика и търговия" и "Логистика".
• Айсун Мехмед Хюсеин
РАЗВИТИЕ НА ОНЛАЙН ТЪРГОВИЯТА В БЪЛГАРИЯ ПО ВРЕМЕ НА ПАНДЕМИЯТА (COVID 19)
• Даниел Георгиев
СРАВНИТЕЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА МАГАЗИНИ „КАУФЛАНД” И „ЛИДЛ” В БЪЛГАРИЯ ПО ЕЛЕМЕНТИ НА ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИЕНТИ
• Ива Лъчезарова Иванова
СРАВНИТЕЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ „PRAKTIKER“ И „HOMEMAX“ В БЪЛГАРИЯ ПО ЕЛЕМЕНТИ НА ОБСЛУЖВАНЕТО НА КЛИЕНТИТЕ ПРЕДИ, ПО ВРЕМЕ И СЛЕД СДЕЛКАТА
• Кристиан Красимиров Георгиев
ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ И ПАЗАРА НАСПОРТНИТЕ СТОКИ
• Мария Цветелинова Джангазова
ОМНИКАНАЛНАТА ТЪРГОВИЯ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
• Милена Минчева
КУЛТУРА НА ТЪРГОВСКОТО ОБСЛУЖВАНЕ В „КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО“ КД
• Стефани Маринова
ОМНИКАНАЛНА, ЕЛЕКТРОННА И МОБИЛНА ТЪРГОВИЯ
• Виктор Стамболов
АНАЛИЗ НА ЕФЕКТИТЕ ОТ НАВЛИЗАНЕТО НА МОДЕРНАТА ТЪРГОВИЯ НА ПАЗАРА НА БЪРЗООБОРОТНИ СТОКИ В БЪЛГАИРЯ
• Ивана Лазарова
ДИСТРИБУЦИОННАТА ДЕЙНОСТ НА „МОНДЕЛИЙЗ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД
• Люба Петрова
СЪВРЕМЕННИ АСПЕКТИ В РАЗВИТИЕТО НА МОРСКИЯ ТРАНСПОРТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
• Сибел Неждетова Мехмедова
ОБУЧЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ - СЪЩНОСТ И ЕТАПИ. МЕТОДИ ЗА ОБУЧЕНИЕ
• Станислава Ангелова
КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА „ЕЛ СИ УАЙКИКИ РИТЕЙЛ БИ ДЖИ“ ЕООД
• Стефани Пешовска
КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ФИРМА „ХАЙАТ БЪЛГАРИЯ КЕМИКЪЛ“ ЕООД
• Алекс Николаев Янев
ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ
• Мартина Малева
АУТСОРСИНГ СТРАТЕГИЯ НА APPLE INC.
• Десислава Димитрова
КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ПЕНСИОННООСИГУРИТЕЛНА КОМПАНИЯ „ДСК-РОДИНА” АД
• Валя Радуканова
ТЕНДЕНЦИИ В КОНКУРЕНТНИТЕ ПРЕДИМСТВА НА „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България“ АД
• Айсун Гюнаева Мустафова
ПРОДУКТОВО ПАЗАРНА СТРАТЕГИЯ НА „ТРАКИЯ ГЛАС БЪЛГАРИЯ“ЕАД
• Пламена Давидова
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕ И ПОДОБРЯВАНЕ НА ТРАНСПОРТНАТА ДЕЙНОСТ НА ФИРМА "АКВА ДАР" ЕООД
Класирани на първите три места са:
1 място. Мартина Малева Стефанова от специалност "Глобален търговски бизнес" ОКС "магистър" с доклад на тема: "АУТСОРСИНГ СТРАТЕГИЯ НА APPLE INC."
2 място. Даниел Емилов Георгиев от специалност "Логистика" ОКС "бакалавър" с доклад на тема: "СРАВНИТЕЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА МАГАЗИНИ „КАУФЛАНД” И „ЛИДЛ” В БЪЛГАРИЯ ПО ЕЛЕМЕНТИ НА ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИЕНТИ"
3 място. Мария Цветелинова Джангазова от специалност "Икономика и търговия" с доклад на тема: "ОМНИКАНАЛНАТА ТЪРГОВИЯ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА"
VIII-ма Студентска научна конференция "ТЪРГОВИЯ 2030" - 2021
VII-ма Студентска научна конференция "ТЪРГОВИЯ 2020" - 2020