Младежка инициатива: "На фокус: Потребителската култура - гаранции за избор на качество" се осъществява от Центърът за качество на стоките и потребителска защита (ЦКСПЗ) към Научноизследователски институт на ИУ-Варна с финансовата подкрепа на Дирекция „Образование и младежки дейности“ при Община Варна.
Периодът за изпълнение на инициативата е до октомври 2021 г.
Познаването и умението за идентифициране на лоялните от нелоялните производствени практики са основни компетенции за всеки потребител на стоки и услуги, във връзка с неговото информирано решение дали да се възползва от дадена търговска кампания, оферта или продукт, насочени към него. Знанието за основните постановки на нормативната уредба, създадена да защитава потребителите, позволява правилна преценка и предпазва от импулсивни решения за покупка.
Основните дейности, които са предвидени за изпълнение на Младежка инициатива: "На фокус: Потребителската култура - гаранции за избор на качество" са:
Дейност 1. Дейност по популяризиране на събитието.
Дейност 2. Провеждане на проучване от страна на студентите по зададена тема и представяне на темата с конкретни примери пред всички участници.
18.10.2021 г., Студентски конкурс на тема „Потребителската култура – гаранции за избор на качество“ в Икономически университет – Варна - тук.
18.10.2021 г., Студентски конкурс на тема „Потребителската култура – гаранции за избор на качество“ в Икономически университет – Варна - тук.
18.10.2021 г., Отличиха студентски доклади в конкурс за потребителската култура - тук.
15.10.2021 г., Голям процент от българите вярват в ефективността на маските според проучване на варненски студенти - тук
14.10.2021 г., Студенти разсъждават върху проблемите на потребителската култура - тук.
14.10.2021 г., Икономическият университет във Варна с интересен конкурс за студенти - тук.
14.10.2021г., Конкурс за студенти на тема „Потребителската култура – гаранции за избор на качество“ в ИУ – Варна - тук.
27.09.2021 г., Конкурс за студенти на тема "Потребителската култура – гаранции за избор на качество", представяне на доклади от студенти, класиране и награждаване на участниците - тук.
14.05.2021 г., Новина за Конкурс за студенти на тема "Потребителската култура – гаранции за избор на качество" - тук.
01.04.2021 г., Новина за старт на проект, публикувана на сайта на ИУ-Варна - тук.
Конкурсът за студенти на тема „Потребителската култура – гаранции за избор на качество“ се проведе на 15 октомври 2021 г. в Икономически университет – Варна в рамките на младежка инициатива, която се осъществява от дирекция „Образование и младежки дейности“ при Община Варна и Център за качество на стоките и потребителска защита (ЦКСПЗ) към Научноизследователския институт при ИУ – Варна.
Тричленно жури в състав: гл. ас. д-р Мариета Стефанова – преподавател във ВВМУ „Н.Й. Вапцаров“ – Варна, и член на експертен съвет на ЦКСПЗ; маг. инж. Пламен Парушев – представител на бизнеса и член на експертен съвет на ЦКСПЗ; и Борислав Борисов – заместник-председател на Студентския съвет при ИУ – Варна, излъчи трима победители, получили най-висока обща оценка според предварително обявени в регламента на конкурса критерии:
Първо място: Даниела Йорданова – специалност „Стокознание и митническа дейност“, тема на доклада: „Потребителски избор на защитни предпазни маски“.
Второ място: Валентина Петрова – специалност „Стокознание и митническа дейност“, тема на доклада: „Заместители на кафето: по-добрата алтернатива“.
Трето място: Цветелина Стършелска – специалност „Маркетинг“, тема на доклада: „Как се информират кандидат-студентите при избор на университет“.
Друг интересен доклад, който направи впечатление на присъстващите, бе на тема „Изграждане на базова потребителска култура при търговия с инвестиционно злато“, представен от Жак Семизов – студент в специалност „Счетоводство и одит“. Той получи покана от център "Кариери, предприемачество и маркетинг" на ИУ – Варна за участие в предстоящатата подкаст рубрика "Технологии и инвестиции", която ще се излъчи в университетския YouTube канал „Кариерна академия“.
Силвия Момчева и Вадим Драганов – студенти от специалност „Информатика и компютърни науки“, се отличиха със създаденото от тях андроид приложение за класиране на продукти. Целта на приложението е чрез сканиране на баркода на даден продукт да се помогне на потребителите да споделят своето мнение за него и по този начин да си помогнат взаимно в избора на най-добрия предлагащ се продукт в широката търговска мрежа. За повече информация и за да изтеглите приложението: http://product-rating.rf.gd
Разработките на всички участниците в конкурса са отпечатани в сборник с доклади на тема „На фокус: потребителската култура – гаранции за избор на качество“. С пълното съдържание на докладите може да се запознаете тук: сборник
Новина със снимки от проведения конкурс може да откриете тук: новина