ОКС: Магистър
Форма на обучение:
Брой семестри: 3
Професионална квалификация: Туризъм
Професионално направление: Туризъм
Начална година: 2021
Целта на обучението е да разшири теоретичния фундамент на обучението по туризъм в областта на макрорегулирането и мониторинга на международния туристически бизнес, франчайзинга в хотелиерството и ресторантьорството, управлението на промяната в туристическата фирма и на туристическата дестинация.
Завършилите специалността са в състояние да се реализират на ключови позиции в управлението на туристическите дестинации и на ниво официални международни организации и НПО, в международни хотелиерски и ресторантьорски вериги, туроператори и посредници, както и като консултанти и експерти в областта на международния туризъм.
Специалност „Международен туристически бизнес“
Професионално направление 3.9 „Туризъм“
Професионална квалификация „Туризъм“
Образователно-квалификационна степен „ Магистър”
Срок на обучение: 1 година (СС, СНУ)/1,5 години (ДНДО, СПН) за редовно, задочно и дистанционно обучение
Специалност „Международен туристически бизнес“ от образователно-квалификационната степен „магистър“, професионално направление „Туризъм“ в Икономически университет – Варна подготвя обучаващите се за професионална квалификация „Магистър по туризъм”.
Съгласно Наредбата за единните държавни изисквания, образователно-квалификационната степен „магистър” е за български и чуждестранни студенти, които имат първа университетска степен „бакалавър".
Специалност „Международен туристически бизнес“ осигурява на обучаващите се конкурентен потенциал от знания и умения за управление и развитие на международния туризъм и на тази база възможности за успешна професионална кариера в посочените в квалификационната характеристика области.
Обучението в специалност „Международен туристически бизнес“ е адаптирано към глобалните изменения и съвременните тенденции в теорията и практиката на международния туризъм, необходимостта от хармонизиране на университетското образование с европейските и световните стандарти, възможностите за конкурентноспособна професионална реализация.
Глобализацията на международния туризъм, нарастващата му роля на световния пазар, засилените процеси на интеграция в Европейския съюз, бумът на информационните и други технологии определят следните области от международния туризъм, в които магистрите се реализират:
В съответствие с Препоръката на Съвета на Европейския съюз (ЕС) от 22 май 2018 г. за прилагане от държавите членки на политика, подкрепяща развитието на ключови компетентности за учене през целия живот; Националната квалификационна рамка на Р. България (НКРБ), в която са представени знания, умения и компетентности (в т.ч. лични и професионални), в ИУ-Варна се прилага компетентностен подход в обучението на студентите, насочен към формиране на необходимите общокултурни, професионални и личностни компетентности.
В основата на приложението на компетентностния подход в ИУ-Варна е приоритетната ориентация на образованието към неговите резултати: формиране на потребността от страна на обучаваните студенти за непрекъснато развитие и придобиване на социални, културни и професионални компетентности, самоопределение, социализация, развитие на личността и самоусъвършенстване.
При обучение в специалност „Международен туристически бизнес“ се предоставя възможност за балансирано развитие на всички ключови компетентности в съответствие с компетентностния модел, а именно: езикова грамотност; многоезикова компетентност; математическа компетентност и компетентност в областта на точните науки, технологиите и инженерството; цифрова компетентност; личностна компетентност; гражданска компетентност; предприемаческа компетентност и компетентност на културна осведоменост и изява.
По-важните ключови компетентности, които придобиват магистрите завършили специалност „Международен туристически бизнес“ са:
Дата: 12.03.2024 г. Ръководител катедра: доц. д-р Георгина Луканова
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Фундаментални | ||||||
Теория на счетоводството | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Въведение във финансите | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Мениджмънт и маркетинг | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Икономикс | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Количествени методи | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Общо за Фундаментални | 60 | 1800 | 1650 | 150 | ||
Специални | ||||||
Пазари и маркетинг в туризма | 11 | 5 | Текуща оценка | 150 | 120 | 30 |
Хотелиерство и ресторантьорство | 11 | 5 | Текуща оценка | 150 | 120 | 30 |
Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма | 11 | 5 | Текуща оценка | 150 | 120 | 30 |
Общо за Специални | 15 | 450 | 360 | 90 | ||
Специализиращи | ||||||
Франчайзинг в хотелиерството и ресторантьорството | 11 | 8 | Изпит | 240 | 202 | 38 |
Регулиране на международния туристически бизнес | 11 | 8 | Изпит | 240 | 210 | 30 |
Мениджмънт на туристическата дестинация | 11 | 8 | Изпит | 240 | 202 | 38 |
Геополитика и геостратегия на туризма | 11 | 6 | Изпит | 180 | 150 | 30 |
Мониторинг на международния туристически бизнес | 12 | 8 | Изпит | 240 | 210 | 30 |
Управление на промяната в туристическите фирми | 12 | 8 | Изпит | 240 | 210 | 30 |
Етнокултурно ландшафтознание | 12 | 8 | Текуща оценка | 240 | 210 | 30 |
Избираеми дисциплини (1) | 12 | 6 | Текуща оценка | 180 | 150 | 30 |
Общо за Специализиращи | 60 | 1800 | 1544 | 256 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
12 | 15 | Изпит | 450 | 450 | 0 |
Общо за Дипломиране | 15 | 450 | 450 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 150 | 4500 | 4004 | 496 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Чужд език-английски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 | |
Чужд език-немски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 | |
Чужд език-руски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 | |
Чужд език-португалски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 |