ОКС: Магистър
Форма на обучение:
Брой семестри: 3
Професионална квалификация: Туризъм
Професионално направление: Туризъм
Начална година: 2021
Целта на обучението е да разшири теоретичния фундамент на обучението по туризъм в областта на макрорегулирането и мониторинга на международния туристически бизнес, франчайзинга в хотелиерството и ресторантьорството, управлението на промяната в туристическата фирма и на туристическата дестинация.
Завършилите специалността са в състояние да се реализират на ключови позиции в управлението на туристическите дестинации и на ниво официални международни организации и НПО, в международни хотелиерски и ресторантьорски вериги, туроператори и посредници, както и като консултанти и експерти в областта на международния туризъм.
Специалност "Международен туристически бизнес" Образователно-квалификационна степен "магистър" |
|
Професионално направление " Туризъм" Професионална квалификация "Туризъм" |
Срок на обучение - 1 година (СС, СНУ) /1,5 години (ДНДО, СПН) Форма на обучение - редовна и задочна |
1.Съдържание на квалификацията
Образователно-квалификационната степен „магистър” от професионално направление „Туризъм” към специалност „Международен туристически бизнес" в ИУ-Варна подготвя обучаващите се за професионална квалификация „Магистър по туризъм”.
Съгласно Наредбата за единните държавни изисквания, образователно-квалификационната степен „магистър” е за български и чуждестранни студенти, които имат първа университетска степен „бакалавър".
Квалификационната характеристика за образователно-квалификационната степен „магистър”, професионално направление „Туризъм” е адаптирана към глобалните изменения и съвременните тенденции в теорията и практиката на международния туризъм, необходимостта от хармонизиране на университетското образование с европейските и световните стандарти, възможностите за конкурентноспособна професионална реализация.
2.Вид и продължителност на обучуение
Обучението за образователно-квалификационната степен „магистър” в професионалното направление „Туризъм”, специалност „Международен туристически бизнес” се провежда в редовна и задочна форми на обучение с продължителност два семестъра. Задължително условие е владеенето на английски език, което се доказва със съответните сертификати.
3.Област, в която се извършва подготовката
Съгласно класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, подготовката на студентите в образователно-квалификационна степен “магистър”от професионално направление “Туризъм" се извършва в следната област: 3. Социални, стопански и правни науки; професионално направление 3.9.Туризъм
4. Възможности за реализация.
Глобализацията на международния туризъм, нарастващата му роля на световния пазар, засилените процеси на интеграция в Европейския съюз, бумът на информационните и други технологии определят следните области от международния туризм, в които магистрите се реализират:
5. Ключови компетенции, които се придобиват по време на обучението:
5.1. Специализирани по:
Квалификационната характеристика за образователно-квалификационната степен "магистър" осигурява на обучаващите се по магистърска програма "Международен туристически бизнес", направление "Туризъм" при Икономически университет - Варна конкурентен потенциал от знания и умения за управление и развитие на международния туризъм и на тази база възможности за успешна професионална кариера в посочените в квалификационната характеристика области.
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Фундаментални | ||||||
Теория на счетоводството | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Въведение във финансите | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Мениджмънт и маркетинг | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Икономикс | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Количествени методи | 10 | 12 | Изпит | 360 | 330 | 30 |
Общо за Фундаментални | 60 | 1800 | 1650 | 150 | ||
Специални | ||||||
Пазари и маркетинг в туризма | 11 | 5 | Текуща оценка | 150 | 120 | 30 |
Хотелиерство и ресторантьорство | 11 | 5 | Текуща оценка | 150 | 120 | 30 |
Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма | 11 | 5 | Текуща оценка | 150 | 120 | 30 |
Общо за Специални | 15 | 450 | 360 | 90 | ||
Специализиращи | ||||||
Франчайзинг в хотелиерството и ресторантьорството | 11 | 8 | Изпит | 240 | 202 | 38 |
Регулиране на международния туристически бизнес | 11 | 8 | Изпит | 240 | 210 | 30 |
Мениджмънт на туристическата дестинация | 11 | 8 | Изпит | 240 | 202 | 38 |
Геополитика и геостратегия на туризма | 11 | 6 | Изпит | 180 | 150 | 30 |
Мониторинг на международния туристически бизнес | 12 | 8 | Изпит | 240 | 210 | 30 |
Управление на промяната в туристическите фирми | 12 | 8 | Изпит | 240 | 210 | 30 |
Етнокултурно ландшафтознание | 12 | 8 | Текуща оценка | 240 | 210 | 30 |
Избираеми дисциплини (1)
|
12 | 6 | Текуща оценка | 180 | 150 | 30 |
Общо за Специализиращи | 60 | 1800 | 1544 | 256 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
12 | 15 | Изпит | 450 | 450 | 0 |
Общо за Дипломиране | 15 | 450 | 450 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 150 | 4500 | 4004 | 496 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Чужд език-английски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 | |
Чужд език-немски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 | |
Чужд език-руски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 | |
Чужд език-португалски | 12 | 6 | 180 | 150 | 30 |