Име на проекта: "Process-based Business Management module"
Акроним: PRODIMOD
Номер на проекта: 2021-1-EE01-KA220-HED-000023269
Период на изпълнение: 01.11.2021 г. - 01.04.2024 г.
Продължителност: 29 месеца
Програма: ERASMUS +
Ключова дейност: Партньорства за сътрудничество във висшето образование
Направление:
Хоризонтален приоритет:
Партньори:
TTK University of applied sciences, гр. Талин, Естония - водещ партньор
University college Aspira, гр. Сплит, Хърватия
Страница на проекта: в процес на разработка
Последна актуализация: 09.05.2021 г.
Тези дейности водят до три различни резултата от проекта:
PR1. The module “Process-Based Management in Enterprises” for higher educational institutions of applied sciences.
PR2. Collection of BPM field teaching, training and guidance materials.
PR3. Digitalisation of the results achieved in PR1 (learning materials of module) and PR2 (teaching and training materials of
module), and their publication on e-platform.
Според резултатите от проучването, концепцията BPM (Business Process Management) се прилага от 93% от включилите се в проучването организации в България. Осемдесет и един процент от тях прилагат BPM от повече от три години и оценяват концепцията като „изключително важна“. Чрез нея 60% от компаниите преследват специфични цели като: дигитализация, спестяване на разходи, хармонизиране и стандартизиране, повишаване на потребителската удовлетвореност, автоматизация на процесите целта е създаване на нови бизнес модели, оптимизиране на веригите за доставки, оптимизиране на софтуерната сигурност, поддържане на уменията на служителите, поддържане на устойчиво лидерство и др.
“Двигателят“ за управление на процесите в компаниите, взели участие в проучването се явява – оптимизация на разходите (40%) и осигуряване на качество (25%).
Факторите, които имат най-сериозно влияние върху управлението на процеси според важността са: ясно дефинираните и комуникирани цели, подкрепата на висшето ръководство, достатъчни ресурси и бюджет, редовни обучения и ангажираност на персонала.
Организациите работят за подобряване на управлението на процесите чрез усъвършенстване на качеството (59%), подобряване на удовлетвореността на клиентите (68 %), организационна дисциплина (50%), координация на стратегиите с цели и инициативи на компаниите (59%) дигитална трансформация (32%), сътрудничество с партньори и доставчици (28%).
Най-голяма пречка за подобряване на бизнес процесите в компаниите се явява липсата на ангажираност на персонала (61%), липсата на експертиза (44%), липсата на подкрепа от висшето ръководство (44%), липсата на ресурси (52%), бурните промени в околната среда (44%).