ОКС: Магистър
Форма на обучение:
Брой семестри: 2
Професионална квалификация: Икономика
Професионално направление: Икономика
Начална година: 2019
Завършилите ОКС "магистър" по специалност "Реклама и медийни комуникации" се реализират в следните главни направления:
Първо, като функционални специалисти, както в специализирани рекламни и медия агенции, медии, така и в стопански организации, независимо от отрасловата им принадлежност, като индустриални, търговски, строителни и др., вкл. и организации с нестопанска цел.
Второ, като изследователи и аналитични специалисти в рекламната и медийната индустрия.
Трето, като ръководни специалисти в рекламната и медийната индустрия на средни и висши управленски нива.
Четвърто, като проектантско приложни специалисти и мениджъри на рекламни и медийни кампании.
І. Професионални знания, умения и компетенции
Учебният план на магистърската програма “Реклама и медийни комуникации” е разработен в съответствие с изискванията на международните и български образователни стандарти, потребностите на стопанската практика и опита в подготовката на магистри по реклама и медийни комуникации.
Целта на обучението по специалността е да осигури системни знания и интегрирани практически умения в следните професионални области:
Изследване и диагностициране на практически ситуации чрез:
Планиране и организация на рекламната дейност и медийните комуникации на фирмите чрез:
Проектиране и одитиране на рекламни и медийни кампании чрез:
II. Организация на обучението по специалността
Теоретичните знания и практическите умения, придобивани при обучение в трите модула, се осигуряват чрез ефективни съвременни форми като практически изследвания, решаване на реални ситуации по задание на фирмите, крос-изпитни дебати, разработване на курсови проекти и др.
Обучението по специалността се реализира за специалисти и неспециалисти по маркетинг. Тези форми на обучение са предназначени за студенти, които са завършили бакалавърското си образование в страната и чужбина.
Обучението по магистърска специалност “Реклама и медийни комуникации” завършва със защита на дипломна работа или комплексен държавен изпит.
Завършилите пълния курс на обучение получават ОКС „магистър“, по професионално направление “Икономика”, специалност “Маркетинг” в съответствие с националния класификатор на областите на висше образование и професионални направления, и в съответствие с държавните изисквания за придобиване на висше образование в ОКС „магистър“.
III. Възможности за реализация
Завършилите ОКС Магистър по спец. „Реклама и медийни комуникации” се реализират в следните главни направления:
Първо, като функционални специалисти, както в комуникационни и/или специализирани рекламни и медийни агенции, медии, така и в стопански организации, независимо от браншовата им принадлежност (като индустриални, търговски, строителни и др.), вкл. и организации с нестопанска цел.
Второ, като изследователи и аналитични специалисти в рекламната и медийната индустрия.
Трето, като ръководни специалисти в рекламната и медийната индустрия на средни и висши управленски нива.
Четвърто, като проектантско-приложни специалисти и мениджъри на рекламни и медийни кампании.
Категориите длъжности, които могат да заемат, са следните;
Съгласно Националната класификация на професиите и длъжностите завършилите ОКС „магистър“ по „Реклама и медийни комуникации” могат да заемат следните длъжности:
IV. Компетентности, които ще бъдат придобити от студентите при обучение в специалността
Съгласно Националната квалификационна рамка, студентите придобиват следните компетентности:
Самостоятелност и отговорност:
Компетентности за учене:
Комуникативни и социални компетентности:
Професионални компетентности:
Изучавани дисциплини | Семестър | Кредити | Форма на контрол | Студентска заетост | ||
---|---|---|---|---|---|---|
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Специализиращи | ||||||
Езикът на деловото и медийно общуване | 9 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Магистърски семинар | 9 | 8 | Текуща оценка | 240 | 195 | 45 |
Рекламни кампании и събитиен маркетинг в дистрибуционните канали | 9 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Креативност и конфликти в рекламата | 9 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Компютърни технологии в рекламата и медийните комуникации | 10 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Рекламен инженеринг и дизайн | 10 | 8 | Изпит | 240 | 165 | 75 |
Етични принципи и правила в рекламата | 10 | 6 | Изпит | 180 | 135 | 45 |
Избираеми дисциплини (1)
|
10 | 6 | Текуща оценка | 180 | 135 | 45 |
Общо за Специализиращи | 60 | 1800 | 1290 | 510 | ||
Дипломиране | ||||||
Избираеми дисциплини (1)
|
10 | 15 | Изпит | 450 | 450 | 0 |
Общо за Дипломиране | 15 | 450 | 450 | 0 | ||
Общо за целия курс на обучение | 75 | 2250 | 1740 | 510 | ||
Факултативни дисциплини | Семестър | Кредити | Студентска заетост | |||
общо | извънаудиторна | аудиторна | ||||
Чужд език-немски | 10 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-английски | 10 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-руски | 10 | 3 | 90 | 60 | 30 | |
Чужд език-френски | 10 | 3 | 90 | 60 | 30 |