Икономически университет - Варна

Център за изследване и прилагане на нови информационни и комуникационни технологии (ЦИПНИКТ)


ЦИПНИКТ e обслужващо звено в организационната структура на ИУ-Варна, създадено на 13 декември 2012 г.

Центърът е създаден като важен елемент от изпълнение на приетата рез 2012 год. стратегия за превръщане на университета във високотехнологична I-зона, където учебният процес, научноизследователската работа и административните процеси се изпълняват с използване на най-съвременни информационни и комуникационни технологии.

Основната цел на ЦИПНИКТ е да активира научния и експертен потенциал на преподаватели, изследователи и специалисти в ИУ-Варна за реализация на локални, национални или международни ИТ проекти, насочени както към ускоряване технологичното развитие на университета, така и към задоволяване на потребностите на външни клиенти. Заедно с това ЦИПНИКТ оказва специализирана и методична помощ на преподаватели, администрация и студенти, по всички въпроси, свързани с използването на НИКТ в тяхната работа и създава условия за работа на студенти под формата на временна заетост или провеждане на стаж.

Ръководството на ЦИПНИКТ е амбицирано да превърне центъра в място за обмен на авангардни идеи, на срещи и дискусии с доказани ИТ специалисти, място където се формират динамични екипи, готови да инициират и изпълнят IT проекти, да предложат нов продукт или услуга.

  • Изследва и организира прилагането и устойчивото използване на нови информационни и комуникационни технологии в учебния процес, в научните изследвания на преподаватели и студенти, в управленските и административни дейности в ИУ-Варна;
  • Инициира изпълнението на IT проекти в ИУ-Варна, координира работата върху тях и подпомага успешната им реализация;
  • В съответствие с Чл.10. (1) от Наредба за научноизследователската дейност на академичния състав на ИУ-Варна, участва в конкурси за финансиране на научноизследователска дейност;
  • Активира използването на научния и експертен потенциал на преподаватели, изследователи и специалисти в ИУ-Варна и формира екипи за реализация на локални, национални или международни IT проекти;
  • Установява партньорски отношения с аналогични структури от страната и чужбина, привлича външни експерти и/или организации при разработване и внедряване на IT проекти;
  • Разработва и предлага на външни потребители научни продукти и услуги в сферата на информационните и комуникационни технологии или такива, които предполагат тяхното активно използване;
  • Оказва специализирана и методична помощ на преподаватели, администрация и студенти по всички въпроси, свързани с използването на НИКТ в тяхната работа;
  • Създава условия за работа на студенти под формата на временна заетост или провеждане на стаж.

Местоположение и контакти:
ЦИПНИКТ, Етаж 0

Кабинет Кабинет: 62

 Тел. 052 830 816

Мобилен телефон Мобилен тел. 0887 671 601

Email Email: i-center@ue-varna.bg

Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:

  • Редизайн на UEBN („Иновативна партньорска мрежа за устойчиво сътрудничество университет – бизнес“)
  • Система за подпомагане дейността на Центъра за продължаващо обучение (ЦПО)
  • Създаване на нов сайт на ИУ – Варна разработван на база на съвременните изисквания на потребителите, като се имплементират лесни за преглеждане URL адреси (friendly URLs), мобилна версия, контролен панел с повече и по-гъвкави възможности за администриране на съдържанието и структурата на данните в сайта, за качване на учебни материали за студентите (които от своя страна ще бъдат достъпни през платформата "Студентско състояние"). Нови средства за бързо и пълно преструктуриране на информацията, правейки я по-лесна за достъпване и ползване и пр.
  • Създаване на нова Електронна книжарница на ИУ-Варна. Пълен редизайн на системата, в т.ч. миграция на данните от .Net към PHP базирана e-commerce платформа, изграждане на потребителски интерфейс, контролен панел с възможности за администриране на съдържанието и структурата на данните, мобилна версия, изграждане и поддържане на релационна база от данни.
  • Уеб сайт и кръгла маса на тема "IT Иновации във висшето образование 2018 - Съвременни решения за автоматизацията на учебния процес и административните дейности във висшите училища";

Системи за управление на административни процеси в университета:

  • Пълен  реинженеринг на съществуващи ДОС-базирани програми, включващи  промени в логики, алгоритми и функционалности и отразяващи нови практики и промени в нормативната уредба на университета:
    • Модул "Генериране и съхраняване на документи";
    • Модул "Потребителски и статистически справки";
    • Модул "Санкции и студентски статус".
  • Система за планиране на сесии и изготвяне на разписание за семестриални изпити;
  • Система за управление на данните за академичния състав;
  • Разработване на нови и адаптиране на вече създадени модули за Колеж по туризъм.

Обучителни проекти:

  • Обучителен курс за докторанти на ИУ-Варна курс "ПОДОБРЯВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ КОМПЕТЕНТНОСТИ. Професионално оформление на учебна документация, научни публикации и учебна литература – MS Word" 

Системи за управление на административни процеси в университета:

  • Реинженеринг на комплекс от ДОС-базирани програмни модули, формиращи ежегодна база от данни, условно наречена „Раз-файл“;
    • Формиране на SQL вариант на базата „Раз-файл“, включващо преработване на следните модули: 

      • Модул "Учебни планове";

      • Модул "Изборни дисциплини;

      • Модул "Групи и потоци";

      • Модул "Натовареност на преподаватели"

  • Реинженеринг на ДОС-базираните решения, използвани от сектор „Студенти“, формиращи основната част от базата „Студентско състояние“ , включващо преработване на следните модули:

    • Модул „Записване”;

    • Модул „Изпити”.

  • Реинженеринг на съществуващи ДОС-базирани програми и внасяне на промени в логики, алгоритми и съществуващи практики, съобразно новите условия за работа в университета:

    • Модул : „Дипломиране“ и интегриране на решението за изготвяне на ЕДП;

    • Модул „Отчет на натовареността и изчисляване на показатели за формиране на основна работна заплата“;

    • Модул „Кандидатстудентски прием – магистри“.

  • Система за анкетни проучвания (рейтингова система) – допълнителен модул към „Студентско състояние“ ;

Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:

  • Изграждане на електронна система за гласуване за членове на Студентски съвет;
  • Уеб-сайт на Научноизследователския институт към ИУ-Варна
  • Редизайн и поддържане на платформа UEBN – „Мрежа за сътрудничество с бизнеса“

Обучителни проекти:

  • Обучителен курс за служители от администрацията на ИУ-Варна „ИТ умения задължителният минимум на MS Excel 2010”
  • Обучителен курс за преподаватели от академичния състав на ИУ-Варна „Мултимедийни презентации с MS PowerPoint, Prezi, Photoshop

Системи за управление на административни процеси в университета:

  • Редизайн на система за студентски общежития и стипендии.
  • Специализирана система за изготвяне на европейски дипломни приложения.
  • Специализирана система за изготвяне на групови заповеди.
  • Специализиран софтуер за създаване и поддържане на "Регистър на действащи, завършили и прекъснали студенти и докторанти, по степени на обучение и професионални направления".
  • Специализирана система за първоначално записване на студенти в ИУ-Варна.
  • Специализирана програмна система, която  анализира банковите транзакции, извършва регистрация на коректно платените студентски такси, записване на студентите и предоставя многоаспектна аналитична информация на Финансово счетоводен отдел

Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:

  • Уеб-базирана система за подаване на документи за стипендии и общежития.
  • Създаване на Електронна книжарница на ИУ-Варна;
  • Създаване на динамична уеб-страница за организиране на международен научен форум с домакин катедра „Стокознание“.
  • Създаване на динамична уеб-страница за кандидатстване на студенти в магистърска програма I"International Business and Management" по съвместен проект с Университет Нотингам Трент.
  • Разработване на подсайт за представяне на ИУ-Варна пред чуджестранни кандидат-студенти.
  • Уеб-базирана платформа за съхранение, обработка и визуализиране на документи и графични данни дефинирани от системата за управление на качеството (СУК).

Системи за управление на административни процеси в университета:

  • Система за електронни тестове - специализиран софтуер за провеждане на електронни изпити (приемни, държавни, семестриални и текущ контрол) в Тестовия център на ИУ-Варна.

Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:

  • Уеб-базирана система за регистрация на кандидат-студенти, позволяваща онлайн подаване на заявки за полагане на електронен кандидатстудентски изпит.
  • Уеб-базирана система за предоставяне на достъп за регистрация на кандидати за полагане на приемни изпити и от партньорските на университета фирми – НАПС и ЦКПИ
  • Уеб-сайт на списание "Известия" на ИУ-Варна.
  • Проект по изграждане на структура от данни, необходими за кандидатстване на списание "Известия" за индексиране в RePEc (Research Papers in Economics).

Системи за управление на административни процеси в университета:

  • Специализирана система за планиране и управление на отпуски на служителите в ИУ-Варна.
  • Система за електронни тестове.
  • Нова информационна система.
  • Система за формиране на учебни планове и учебна натовареност на преподавателите, като елементи от интегрираната университетска информационна система. 
  • Участие в разработката, внедряването и администрирането на специализиран софтуер за подготовка на учебното разписание в университета.

Обучителни проекти:

  • Проект за квалификационно обучение на административния и академичен състав "IT умения - задължителният минимум".