ЦИПНИКТ e обслужващо звено в организационната структура на ИУ-Варна, създадено на 13 декември 2012 г.
Центърът е създаден като важен елемент от изпълнение на приетата рез 2012 год. стратегия за превръщане на университета във високотехнологична I-зона, където учебният процес, научноизследователската работа и административните процеси се изпълняват с използване на най-съвременни информационни и комуникационни технологии.
Основната цел на ЦИПНИКТ е да активира научния и експертен потенциал на преподаватели, изследователи и специалисти в ИУ-Варна за реализация на локални, национални или международни ИТ проекти, насочени както към ускоряване технологичното развитие на университета, така и към задоволяване на потребностите на външни клиенти. Заедно с това ЦИПНИКТ оказва специализирана и методична помощ на преподаватели, администрация и студенти, по всички въпроси, свързани с използването на НИКТ в тяхната работа и създава условия за работа на студенти под формата на временна заетост или провеждане на стаж.
Ръководството на ЦИПНИКТ е амбицирано да превърне центъра в място за обмен на авангардни идеи, на срещи и дискусии с доказани ИТ специалисти, място където се формират динамични екипи, готови да инициират и изпълнят IT проекти, да предложат нов продукт или услуга.
През 2022 година ЦИПНИКТ навърши 10 години. Зад гърба си има реализирани над 70 проекта, развива ежегодно и инициативи, с които можете да се запознаете по-долу.
Изследва и организира прилагането и устойчивото използване на нови информационни и комуникационни технологии в учебния процес, в научните изследвания на преподаватели и студенти, в управленските и административни дейности в ИУ-Варна;
Инициира изпълнението на IT проекти в ИУ-Варна, координира работата върху тях и подпомага успешната им реализация;
Дава предложения за формиране на екипи и използването на научния и експертен потенциал на преподаватели, изследователи и служители в ИУ - Варна, за реализация на местни, регионални, национални или международни IT проекти в т.ч. проекти инициирани от ИУ - Варна;
Дава предложения за установяване на партньорски отношения с аналогични структури от страната и чужбина, привлича външни експерти и/или организации при разработване и внедряване на IT проекти;
Поддържа и гарантира внедрените от ЦИПНИКТ софтуерни продукти, хардуер и комуникационната инфраструктура;
Организира или участва в организирането на научни и други, свързани с предмета на дейността на центъра, мероприятия.
Разработва и предлага на външни потребители продукти и услуги, свързани с използването на информационни и комуникационни технологии;
Създава условия за работа на студенти под формата на временна заетост или провеждане на стаж.
Местоположение и контакти:
ЦИПНИКТ, Етаж 0
Кабинет: 62
Тел. 052 830 816 Мобилен тел. 0887 671 601
Email: i-center@ue-varna.bg
Системи за управление на административни и образователни процеси в университета:
Студентски системи:
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Външен проект:
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Системи за управление на административни и образователни процеси в университета:
Външен проект:
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Обучителни системи:
Външен проект:
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Обучителни проекти:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Формиране на SQL вариант на базата „Раз-файл“, включващо преработване на следните модули:
Модул "Учебни планове";
Модул "Изборни дисциплини;
Модул "Групи и потоци";
Модул "Натовареност на преподаватели"
Реинженеринг на ДОС-базираните решения, използвани от сектор „Студенти“, формиращи основната част от базата „Студентско състояние“ , включващо преработване на следните модули:
Модул „Записване”;
Модул „Изпити”.
Реинженеринг на съществуващи ДОС-базирани програми и внасяне на промени в логики, алгоритми и съществуващи практики, съобразно новите условия за работа в университета:
Модул : „Дипломиране“ и интегриране на решението за изготвяне на ЕДП;
Модул „Отчет на натовареността и изчисляване на показатели за формиране на основна работна заплата“;
Модул „Кандидатстудентски прием – магистри“.
Система за анкетни проучвания (рейтингова система) – допълнителен модул към „Студентско състояние“ ;
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Обучителни проекти:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Уеб сайтове за популяризиране дейността на университета:
Системи за управление на административни процеси в университета:
Обучителни проекти: