Икономически университет – Варна

Актуални покани

На тази страница може да следите отворените покани за набиране на проектни предложения по различни национални и международни проекти, които предоставят възможност за финансиране.

Експертите от сектор "Управление на проекти" са насреща за допълнителни разяснения и съдействие при интерес от Ваша страна за иницииране на проектно предложение по програмата.

С цел оперативна работа е необходимо да се запознаете предварително с публикуваните условия по актуалните покани и с процедура 11 РР Управление на проекти, достъпна в Системата за управление на качеството в ИУ-Варна. 

Покана за участие в „Конкурс за проекти по програми за двустранно сътрудничество България – Франция по Програма РИЛА 2025 год.“

Финансиращ орган: Фонд „Научни изследвания” (ФНИ)
Програма: „РИЛА“
Покана: „Конкурс за проекти по програми за двустранно сътрудничество България – Франция по Програма РИЛА 2025 год.“
Краен срок за кандидатстване: 02.07.2025 г. до 17:30 ч., онлайн
Научни области: ще бъдат финансирани проекти във всички научни области, включително хуманитарните и социалните науки
Срок за изпълнение на одобрените проекти: 24 месеца
Минимална сума за отделен проект: 20 000 лв.
Максимална сума за отделен проект: 50 000 лв.
Интензитет на финансиране: 100%
Партньорство: задължително
Допустими разходи:
a) Преки разходи за:
  • командировки;
  • персонал;
  • външни услуги, пряко свързани с изпълнението на проекта;
  • материали, консумативи и други допустими разходи, пряко свързани с изпълнението на проекта.
б) Непреки разходи:
  • разходи за обслужване на проекта от базовата организация;
  • разходи за финансов одит на проекта.
За повече информация можете да се обърнете към експертите в Сектор "Управление на проекти".

 

Покана за участие в конкурс по програма PRIMA

Финансиращ орган: Фонд „Научни изследвания” (ФНИ)
Програма: Partnership for Research and Innovation in the Mediterranean Area (PRIMA)
Цел на програмата: чрез природно базирани решения и управление на земеделските системи и водните ресурси да се допринесе за устойчивото развитие и възстановяване на екосистемите
Покана: PRIMA Call-2025-Section 2 (Със средства от национални финансиращи институции)
Краен срок за кандидатстване: 08.07.2025 г., 17:00 ч., онлайн
Тематични области за конкурса в Раздел 2:
  • Разработване на политики за управление на водните ресурси в Средиземноморския регион
  • Подобряване на земеделските практики в Средиземноморието
  • Преход към производство на хранителни протеини от растителен произход в Средиземноморския регион
Срок за изпълнение на одобрените проекти: 36 месеца
Максимална сума за отделен проект: до 250 000 евро
Интензитет на финансиране: 100%
Партньорство: Необходимо е участието на най-малко четири юридически лица, установени в поне три различни държави, участващи в PRIMA, от които:
- поне едно трябва да е установено в държава членка на ЕС или трета държава, асоциирана с „Хоризонт Европа“, и да не е Средиземноморски партньор
- поне две трябва да са установени в трета държава/държави, граничещи със Средиземно море (Средиземноморски партньори): Алжир, Йордания, Израел, Тунис, Мароко, Ливан, Египет, Турция
Допустими разходи:
a) Преки разходи за:
  • персонал;
  • командировки;
  • оборудване или други активи;
  • консумативи и материали;
  • подизпълнители;
  • работилници, семинари, конференции.
б) Непреки разходи:
  • разходи за обслужване на базова организация – до 7 % от стойността на проекта;
  • разходи за одит на финансовия отчет на проекта – до 1 % от стойността на проекта.

За повече информация можете да се обърнете към експертите в Сектор "Управление на проекти".

 

Покана за участие в „Конкурс за финансиране на фундаментални научни изследвания на млади учени и постдокторанти – 2025 год.“

Финансиращ орган: Фонд „Научни изследвания” (ФНИ)
Краен срок за подаване на проектни предложения: 02.09.2025 г., 17:30 ч., онлайн
Цел на процедурата: да насърчи провеждане на качествени фундаментални научни изследвания от млади учени и постдокторанти, повишаване квалификацията им и получаване на високи научни постижения в посочените по-долу научни области.
Научните области, в които ще бъдат финансирани изследвания, са: 1) Биологически науки; 2) Математически науки и информатика; 3) Медицински науки; 4) Науки за земята; 5) Обществени науки; 6) Селскостопански науки; 7) Технически науки; 8) Физически науки; 9) Химически науки; 10) Хуманитарни науки.
Срок за изпълнение на одобрените проекти: 24 месеца
Финансови условия:
Минимална сума за всеки отделен проект: 30 000 лв.
Максимална сума за всеки отделен проект: 60 000 лв.
Публичното финансиране не трябва да надвишава 100% от общия размер на допустимите разходи на проекта.
ВАЖНО: Исканата сума за финансиране на отделен проект да е кратна на 100.
Партньорство: не се допуска
Допустими разходи:
a) Преки разходи за:
  • персонал;
  • командировки;
  • дълготрайни материални и нематериални активи, включително апаратура;
  • външни услуги, пряко свързани с изпълнението на проекта;
  • материали, консумативи и други допустими разходи, пряко свързани с изпълнението на проекта.
б) Непреки разходи:
  • разходи за обслужване на проекта от базовата организация;
  • разходи за финансов одит на проекта.

За повече информация можете да се обърнете към експертите в Сектор "Управление на проекти".

 

Покана за участие в „Конкурс за финансиране на фундаментални научни изследвания – 2025 год.“

Финансиращ орган: Фонд „Научни изследвания” (ФНИ)
Краен срок за подаване на проектни предложения: 05.09.2025 г., 17:30 ч., онлайн
Цел на процедурата: да насърчи провеждане на качествени фундаментални научни изследвания и получаване на високи научни постижения, както и на качествени насочени фундаментални научни изследвания, обвързани с актуалните обществени предизвикателства, определени в Националната стратегия за развитие на научните изследвания в Република България 2017-2030.
Научните области, в които ще бъдат финансирани изследвания, са: 1) Биологически науки; 2) Математически науки и информатика; 3) Медицински науки; 4) Науки за Земята; 5) Обществени науки; 6) Селскостопански науки; 7) Технически науки; 8) Физически науки; 9) Химически науки; 10) Хуманитарни науки.
Срок за изпълнение на одобрените проекти: 36 месеца
Минимален и максимален размер на финансирането за конкретен проект:
В настоящият конкурс ще се финансират 2 типа проекти както следва:
Проекти тип 1 с максимална сума за всеки отделен проект (без допълнителните средства за ДМА и/или ДНМА) е 180 000 лв. (основен бюджет). Допълнително могат да бъдат заявени до 75 000 лв., които могат да бъдат използвани само за закупуване на ДМА и/или ДНМА (допълнителен бюджет за ДМА и/или ДНМА).
Проекти тип 2 с максимална сума за всеки отделен проект (без допълнителните средства за ДМА и/или ДНМА) е 300 000 лв. (основен бюджет). Допълнително могат да бъдат заявени до 125 000 лв., които могат да бъдат използвани само за закупуване на ДМА и/или ДНМА (допълнителен бюджет за ДМА и/или ДНМА).
Минималната сума за всеки отделен проект е 60 000 лв.
Не се допуска изкуствено разделяне на проекти, за да бъдат заобиколени горните прагове.
Публичното финансиране не трябва да надвишава 100% от общия размер на допустимите разходи на проекта.
ВАЖНО: Исканата сума за финансиране на отделен проект да е кратна на 100.
Партньорство и допустимост на партньорите:
За проекти тип 1 по настоящата процедура кандидатите могат да участват само самостоятелно, без участие на други организации като партньори.
За проекти тип 2 по настоящата процедура кандидатите трябва да участват съвместно с други допустими кандидати (партньори) чрез формиране на Обединение на кандидати като са допустими една или две партньорски организации освен базовата организация. Други партньори, освен участниците в Обединението, не са допустими. Взаимоотношенията между допустими кандидати, които кандидатстват в обединение, се определят в Споразумение за обединение, което е неразделна част от проектното предложение.
Допустими разходи:
а) Преки разходи за:
  • персонал;
  • командировки;
  • външни услуги, пряко свързани с изпълнението на проекта;
  • материали, консумативи и други допустими разходи, пряко свързани с изпълнението на проекта;
  • дълготрайни материални и нематериални активи, включително апаратура.
б) Непреки разходи:
  • разходи за обслужване на проекта от базовата организация и партньорските организации, участващи в проекта;
  • разходи за финансов одит на проекта.
За повече информация можете да се обърнете към експертите в Сектор "Управление на проекти".

 

Aктуализирана Процедура за подкрепа на международни научни форуми, провеждани в Република България на Фонд „Научни изследвания“ (ФНИ)

  • Срокът за кандидатстване е текущ:
    • до 1 април – за международни форуми, които се провеждат в периода от 1 юли до 30 септември на същата година;
    • до 1 юли – за международни форуми, които се провеждат в периода от 1 октомври на същата година до 31 март на следващата година;
    • до 1 ноември – за международни форуми, които се провеждат в периода от 1 април до 30 юни на следващата година.
  • Целта на процедурата е да се подпомогне провеждането на международни научни форуми на територията на Република България чрез спазване на принципа на споделено финансиране, като по този начин се предостави възможност за активно участие в тях на български учени с цел популяризиране на постигнати научни резултати и осъществяване на обмен на научни идеи и добри научноизследователски практики с учени от чужбина.
  • Допустими кандидати по процедурата: могат да участват учени или колективи от учени от 1) Акредитирани висши училища по чл. 85 ал.1 т.7 от ЗВО, които са акредитирани от НАОА да провеждат обучение по образователна и научна степен "доктор".
  • Критерии за оценка:
    • Събитието да се провежда на територията на Република България.
    • Форомът да съответства на целите в чл. 2, ал. 1 на Закона за насърчаване на научните изследвания, на поне една от специфичните цели на Националната стратегия за развитие на научните изследвания в Република България 2017-2030, или или на поне една тематична област на Иновационната стратегия за интелигентна специализация на Република България.
    • Структурирана програма – с ясно обособени научни сесии.
    • Докладчиците на пленарни, ключови и поканени доклади за изнасяне на форума трябва да са утвърдени учени с висок престиж.
    • Минималният брой на участниците във форума трябва да е 50 души, от които  минимум 10 % трябва да са млади учени, докторанти или постдокторанти, а минимум 10 % да са участници от чужбина.
    • Международно участие – минимум 10% участници от чужбина.
    • Минимален брой участници – 50 души, с минимум 10% доказано участие на млади учени, докторанти и постдокторанти.
    • Трябва да е представен финансов план на исканото съфинансиране от ФНИ заедно с финансова обосновка.
    • Форумът не трябва да бъде финансиран чрез други публични източници и програми.
  • Бюджет: Максималният размер на сумата за съфинансиране от ФНИ на даден форум зависи от продължителността на форума и програмата му, както следва:
    • до 4 000 лв. – за еднодневни форуми с програма не по-кратка от 7 часа (без да се считат прекъсванията за обяд и планираните социални мероприятия);
    •  до 6 000 лв. – за едно- или двудневни форуми с програма не по-кратка от 14 часа (без да се считат прекъсванията за обяд и планираните социални мероприятия);
    • до 10 000 лв. – за тридневни (и по-продължителни) форуми с програма не по-кратка от 20 часа (без да се считат прекъсванията за обяд и планираните социални мероприятия).
    • Максималният размер на сумата за съфинансиране от ФНИ на даден форум се редуцура при дистанционно или смесено провеждане на форума.
  • Допустими разходи:
    • Организационни разходи (разходи за наем на зали; разходи за наем на оборудване; разходи за изработка на постери; разходи за печатни и други конферентни материали, вкл. сборник с докладите, представени на форума; разходи за закупуване на канцеларски материали).
    • Разходи за настаняване, логистика (разходи за настаняване на докладчици на пленарни, ключови и поканени доклади; разходи за настаняване на млади учени oт български научни организации или висши училища, участващи с доклад или постери; разходи за кафе-паузи; разходи за официална вечеря на форума; разходи за вътрешен транспорт в страната за участниците във форума).
  • Недопустими са разходите за възнаграждения по трудови или граждански договори, такси правоучастие, дълготрайни материални или нематериални активи, компютърно или друго оборудване и апарати, включително и когато не представляват дълготраен актив.
Насоки и документи за кандидатстване са публикувани на официалния сайт на ФНИ: https://www.fni.bg/?q=node/1432

Покана за подаване на проектни предложения “AI Continent“ (DIGITAL-2025-AI-08)

Програма: Digital Europe Programme (DIGITAL)
Покана: AI Continent (DIGITAL-2025-AI-08)
Краен срок за кандидатстване: 02.09.2025 г. 17:00 часа Брюкселско време, онлайн
Срок за резултат от оценка: ноември - декември 2025 г.
1. Тип действие: DIGITAL Coordination and Support Actions
2. Интензитет на финансиране: 100%
3. Бюджет на проекта: 1 000 000 EUR                                                                                                       
4. Партньорство: да
5. Продължителност на проекта: 36 месеца
6. Цел: да подкрепи дейностите на Индустриалния алианс за процесори и полупроводникови технологии. Целта на Алианса е да събира подходящи заинтересовани страни, включително индустрията, представители на държавите-членки и други експерти, от цяла Европа с оглед на укрепването на капацитета на Европа в дизайна и производството на модерни процесори и други електронни компоненти. Алиансът има за цел да идентифицира пропуските в производството и разработването на микрочипове и технологични разработки, необходими на компаниите и организациите, за да процъфтяват, без значение от техния размер.
1. Тип действие: DIGITAL Coordination and Support Actions
2. Интензитет на финансиране: 100%
3. Бюджет на проекта: 10 000 000 EUR
4. Партньорство: да
5. Продължителност на проекта: 36 месеца
6. Цел: да се поддържа Data Spaces Support Center (DSSC), като се гарантира, че той ще продължава да координира всички съответни действия относно общите европейски пространства за данни, като същевременно се поставя по-силен фокус върху внедряването. Това включва преход от първоначалната фаза на проектиране до пълно внедряване и гарантиране, че пространствата за данни се разгръщат съгласувано, са оперативно съвместими и се възползват от икономии от мащаба чрез приемането на общи практики, стандартизирани компоненти (наричани „градивни елементи“), протоколи и инструменти (напр. софтуерни реализации или услуги, които ефективно поддържат тези градивни елементи).
1. Тип действие: DIGITAL-JU-GFS DIGITAL JU Grants for Financial Support
2. Интензитет на финансиране: 100%
3. Бюджет на проекта: до 15 000 000 EUR
4. Партньорство: да
5. Продължителност на проекта: 48 месеца
6. Цел: да подпомогне многонационален проект в хранително-вкусовия сектор. Този проект има за цел да използва цифровата инфраструктура, особено инфраструктурата от данни, за да се подобри ефективността, устойчивостта и конкурентоспособността на хранително-вкусовия сектор в цяла Европа. Проектът ще насърчи достъпа, споделянето и повторното използване на данни за подпомагане на вземането на решения, намаляване на административната тежест и създаване на възможност за иновативни решения в сектора.
 

За повече информация можете да се обърнете към експертите в Сектор "Управление на проекти".