Икономически университет – Варна

Завърши първото издание на програмата GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ

Два иновативни проекта, разработени от студенти от първия випуск на програмата GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ във Варна, бяха наградени с по 10 000 лева. Отличените идеи включват сензорна витрина с изкуствен интелект за оптимизация на съхранението на плодове и зеленчуци и „умна“ количка за пазаруване, която намалява времето за преминаване на каса до под 40 секунди. Проектите, които бяха представени публично по време на заключително събитие, са разработени през последните три месеца в рамките на пилотното издание на иновативната образователна програма GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ. То стартира във Варна през октомври 2024 г. Инициативата е първата по рода си в България, като залага на концепцията за сформиране на мултидисциплинарни екипи от студенти от различни специалности, които да работят заедно по реални бизнес казуси с помощта на опитни ментори от корпоративния свят по методологията Дизайн мислене.

Пилотното издание обедини усилията и визията на бизнеса и образователните институции в лицето на инициаторите Schwarz IT България с подкрепата на ритейл веригите Kaufland и Lidl, част групата от дружества Schwarz и три висши училища във Варна - Икономически университет – Варна, Технически университет – Варна и ВВМУ "Никола Йонков Вапцаров". Зад инициативата застана и местната власт, като тя се проведе под патронажа на кмета на Варна Благомир Коцев.

За участие в програмата след конкурс се пребориха 25 студенти от 18 специалности от трите висши учебни заведения. Те бяха разделени в пет отбора, които с помощта на над 15 ментори разработиха своите иновативни бизнес проекти в отговор на реални проблеми.

На заключителното събитие бяха представени и други идеи, сред които мобилна каса за самотаксуване и пътуващи сезонни супермаркети. Участниците получиха своите дипломи, а организаторите обявиха, че програмата ще бъде разширена в други градове.

28 яну 2025



Подобни