Boosting awareness raising for mainstream enterprises to work with social enterprises (towards a ‘buy social’ business to business market)
- Наименование на поканата: BUY SOCIAL B2B Market
- Идентификатор: SMP-COSME-2022-BUYSOCIALB2BMARKET
- Краен срок за кандидатстване: 07.12.2022 г.
Цел на поканата: Действието ще подкрепи създаването на местни, регионални или национални партньорства, насочени към укрепване и подобряване на сътрудничеството между субекти на социалната икономика (социални предприятия, регистрирани като такива) и МСП чрез техните стратегии за верига на доставките. Университети и научноизследователски центрове са допустими кандидати. Проектите трябва да помогнат на социалните предприятия да увеличат своите приходи и въздействие чрез използване на корпоративната покупателна способност. Дейностите, които се насърчават, са следните, но не само:
- Осигуряване на брандиране на социалните предприятия, участници в проекта, към корпоративни купувачи в специфичен местен контекст. Брандирането трябва да се съсредоточи върху подобряване профила на конкретните предприятия, работещи в екосистемата на социалната икономика. Целта е да се демонстрира и комуникира добавената стойност от ангажирането с участници социални предприятия;
- Създаване на централизирана (онлайн) платформа „BUY SOCIAL B2B“, която позволява да се разгласяват офертите на социалните предприятия. Платформата може да се развие от базови до разширени функционалности;
- Картографиране на сектори, продукти или услуги;
- Развитие на партньорства за обществени поръчки или извършване на анализ на пазара;
- Предоставяне на услуги за намиране на партньори и улесняване на свързването между организациите от социалната икономика;
- Свързването между социалните предприятия и МСП би следвало да се случва най-вече на местно или регионално ниво;
- Насърчаване на висока степен на познаване на пазара и пазарните тенденции;
- Диалози между местните МСП и субектите на социалната икономика за насърчаване на B2B сътрудничество.
Бюджет за 1 проект: 325 000 евро;
Бюджетни условия: 100% покритие за разходите за предоставяне на финансова подкрепа на трети страни и 90% за всички други категории разходи;
Процент финансиране след подписване на договор : до 70%;
Допустими разходи:
- Разходи за персонал : служители, в т.ч. физически лица по пряк договор и командировани лица, собственици на МСП и бенефициенти физически лица;
- Разходи за подизпълнение;
- Разходи за закупуване;
- Пътни и дневни;
- Закупуване на оборудване;
- Други стоки, работи и услуги;
- Финансова подкрепа за трети страни : максимална сума за трета страна 60 000 EUR.
Непреки разходи: до 7% от допустимите преки разходи.
Допълнителна информация относно финансиране, обхват и дейности по всяка покана на български език можете да видите на страницата на сектор "Управление на проекти".
03 ное 2022