Основни дейности на сектора:
- Отстраняване на софтуерни проблеми, породени от ОС или инсталирания специализиран софтуер;
- Инсталиране на необходимия за провеждането на учебните занятия софтуер;
- Контрол за работа на мултимедийната система;
- Установяване на проблеми на хардуерно ниво;
- Предлагане на технически средства и оборудване за ремонт;
- Контрол за работоспособността на инсталираните компютри;
- Проверка на периферни устройства, след всеки проведен час;
- Проверка за работоспособността на мултимедията в залата след всеки проведен час.
Отговорностите на администраторите се свеждат до следните дейности:
- Да предоставят на преподавателите ключ за залата, безжичен микрофон, дистанционно за управление на мултимедията и при необходимост преносим мултимедиен проректор;
- Да обслужват учебния процес с технически средства и оборудване (ТСО);
- Да водят дневник за използваните ТСО;
- Да следят за изключване на компютрите в края на деня.
- Да организират, планират и осигуряват, съобразно графика за заетост на учебните зали, обезпечеността с учебно-технически средства (УТС);
- Да планират необходимите материали и резервни части за поддържане на повереното им техническо оборудване;
- Да подпомагат преподавателите в техническите манипулации с ТСО;
- Да осигуряват, съобразно квалификацията си, експлоатацията и техническото поддържане на ТСО и УТС.
- Незабавно да уведомяват прекия си ръководител за всички констатирани нарушения или отклонения при ползване на компютърните кабинети.