Въвеждането на Синята зона във Варна, приключването на мащабното пътно строителство, чистотата на въздуха в града и проблемите с паркирането са част от въпросите, които вълнуват студентите от Икономически университет – Варна. Това стана ясно на среща–дискусия със Станислав Иванов – председател на ПК „Финанси и бюджет” към варненския Общински съвет на тема „Бюджетът на Община Варна за 2018 г. – местната власт в услуга на гражданите“. Тя бе организирана за втори път от Научноизследователския институт към висшето училище, за да скъси дистанцията между студентите и практиката в лицето на местната власт. На форума Станислав Иванов запозна бъдещите финансисти как е формиран бюджетът на община Варна за 2018 година. За последните 5 години той плавно се повишава – от близо 210 милиона лева до около 393 милиона през тази година. Капиталовата програма е увеличена с около 102 000 000 лв.
Младите хора смятат, че Варна се нуждае от повече паркоместа и по-добре направени велоалеи. Според тях важно за града е да бъдат реставрирани сградите паметници на културата, а собствениците им да се стимулират от местната власт за тяхното възстановяване.
Студентите попитаха кога ще започне ремонтът на Аспаруховия мост и ще има ли отново километрични задръствания. „Със сигурност задръствания ще има“, отговори Станислав Иванов, но не посочи кога ще се започнат дейностите. Той уточни, че решенията, свързани с Аспаруховия мост, са на държавно ниво, защото обектът е държавна собственост, и призна, че това е и причината за трудната комуникация между министерството на регионалното развитие и благоустройството и общинската администрация при вземането на бързи и адекватни решения, когато се налага въвеждането на временна организация на движението.
Варна ще бъде един от първите градове в България, в които ще има зарядни станции за електромобили, където токът няма да се заплаща, каза още Станислав Иванов. Непрекъснато се търси решение на проблема с паркирането до Морската градина, за да могат хората, които искат да се разходят там, да има къде да паркират.
Относно Синята зона Иванов посочи, че тя няма да реши проблема с паркирането, но ще даде на варненци възможност да се качат на алтернативен транспорт, за да отидат до работното си място – като градския транспорт например. Така редовната практика при придвижването във Варна – един човек в един автомобил, ще намалее, смята председателят на финансовата комисия към местния парламент. А и въздухът ще бъде малко по-чист.
13 апр 2018